مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 11:252023-11-02سياسي

انجام بیش از 14 هزار پیوند عضو در شیراز


رییس بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز با بیان تاکنون بیش از 14 هزار پیوند اعضا در این کلان شهر انجام شده است، گفت: 98 درصد پیوند کلیه در شیراز از اهداکنندگان در مرگ مغزی انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سیدعلی ملک حسینی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز به تشریح برنامه های نهمین کنگره بین المللی پیوند اعضای ایران که به میزبانی بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی پیوند اعضای ابوعلی سینا شیراز برگزار شد، پرداخت و گفت: در این کنگره دانشمندان و پزشکان متخصص پیوند، آخرین و به روز ترین تبادلات علمی و آزمایش دستاوردهای خودشان را معرفی کردند.

پدر پیوند کبد ایران افزود: در سال های اول شروع پیوند اعضا در شهر شیراز و طی 30 سال گذشته، صدها نفر از پزشکان متخصص، جراحان، پرستاران و .

کمک کردند تا جایگاه علمی شیراز در این عرصه را به جهانیان معرفی کنند.

ملک حسینی با بیان اینکه نخستین کنگره در سال 2008 به میزبانی شیراز برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین متخصصان پزشکی حوزه پیوند اعضا به خصوص پیوند کبد نظیر دکتر توماس استارزل بنیان گذار پیوند کبد برای اولین بار در کشورمان ایران حضور پیدا کردند که این کنگره باعث شناخته شدن ظرفیت شیراز در بین جهان شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام بیش از 14 هزار پیوند عضو در شیراز

انجام بیش از 14 هزار پیوند عضو در شیراز