مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 12:502023-11-17سياسي

چرا ادعای سودمندی «مزد منطقه ای» ناصحیح و غیرکارشناسی است؟


هر ساله در آستانه سالگرد تصویب قانون کار و در آغاز مذاکرات مزدی شورای عالی کار و کمیته مزد از پایان فصل پاییز، شاهد اظهارنظرهای جسته وگریخته نمایندگان کارفرمایی در داخل و خارج شورای عالی کار از یک بخش ماده 41 قانون کار در تعیین حداقل دستمزد هستیم؛ - ایلنا نوشت: در نظام مزد منطقه ای؛ اگر کارگر ماهر و نیمه ماهر برای دریافت مزد مهاجرت کند، انتظارات مزدی آن به خاطر شرایط بومی نه تنها برخلاف تصور کارفرمایان کمتر نیست، بلکه انتظاراتش بیشتر هم خواهد بود.

هر ساله در آستانه سالگرد تصویب قانون کار و در آغاز مذاکرات مزدی شورای عالی کار و کمیته مزد از پایان فصل پاییز، شاهد اظهارنظرهای جسته وگریخته نمایندگان کارفرمایی در داخل و خارج شورای عالی کار از یک بخش ماده 41 قانون کار در تعیین حداقل دستمزد هستیم؛ بخشی که در آن تفکیک حداقل مزد بین مناطق و صنایع مختلف به رسمیت شناخته شده است.

با این حال دردسرهای اجرای آن چنان است که خود دولت با گرایش آشکار کارفرمایی نیز نسبت به اجرای آن تمایل جدی نشان نمی دهد.

منطقه ای شدن مزد قابلیت تبدیل به ضد خود را دارد! یکی از مواردی که به طور عمده درمورد مزد منطقه ای مطرح می شود، این است که در صورت اجرای آن، سبدهای معیشتی با وزن ها و مبالغ متفاوت در استان های مختلف جمع بندی شده و حداقل دستمزد بر آن مبنا در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا ادعای سودمندی «مزد منطقه ای» ناصحیح و غیرکارشناسی است؟

چرا ادعای سودمندی «مزد منطقه ای» ناصحیح و غیرکارشناسی است؟