مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 16:202023-10-23سياسي

مجتهد شهید و شناسایی عمیق حوزه های علمیه


شهید آیت الله سیدمصطفی خمینی «مانند امام بر این باور بود که در میان پیروان مکتب تشیع تنها کسانی می توانند مردم را با خود همراه سازند و از پشتیبانی عموم مردم برخوردار باشند که در مقام مرجعیت قرار داشته باشند یا زیر نظر مستقیم مرجع و ولی فقیه حرکت و نهضت کنند.

- فارس پلاس؛ محمد ملایی در یادداشتی نوشت: نهضت امام خمینی (ره)  کتابی مستند و منبعی نام آشنا در زمینه مطالعات تاریخ انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) است که به قلم توانای حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید حمید روحانی به نگارش درآمده است، همانطور که متخصصین و مشتاقان مطالعه تاریخ انقلاب اسلامی می دانند، ایشان تنها کسی هستند که حضرت امام خمینی(ره)، در نامه ای مفصّل، وظیفه تاریخ نگاریِ انقلاب اسلامی ایران را بر او محوّل کردند.

جلد پنجم از سلسله جلدهای این مجموعه تاریخی، اخیراً توسط بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی وارد بازار چاپ و نشر شده است که محور آن حیات علمی، معنوی و سیاسی علامه شهید سید مصطفی خمینی است، شخصیتی که شخصیت برجسته وی پشت غبار غفلت یا بایکوت؛ کمتر شناخته شده است.

شخصیتی که شهادتش موجب تحرّکی دوباره در جریان انقلاب اسلامی ایران بود و به پیروزی نهایی ملت ایران به رهبری امام خمینی ختم شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مجتهد شهید و شناسایی عمیق حوزه های علمیه

مجتهد شهید و شناسایی عمیق حوزه های علمیه