مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 07:352023-11-06اقتصادي

تامین اعتبار رگ های حیاتی روستاهای خراسان جنوبی


مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: 44 میلیارد تومان برای احیاء و مرمت قنات های استان در سال پیش رو مصوب شد.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ خراسان جنوبی با 6 هزار و 968 رشته قنات شناسایی شده، بیشترین تعداد قنات ها را در کشور دارد اما استمرار 22 ساله قهر طبیعت در این خطه سبب شده تا حجم آبدهی این منابع آبی یا به اصطلاح رگ های حیاتی روستاهای خراسان جنوبی تا 30 درصد کاهش یابد و یا اغلب آن ها خشک شود.

سال 1398 تحول خوبی در زمینه مرمت و بازسازی قنوات خراسان جنوبی انجام و با اختصاص 36 میلیارد تومان اعتبار، 304 رشته قنات استان را مرمت و بازسازی شد همچنین در خراسان جنوبی تاکنون 300 مقنی گواهی مهارت دریافت کردند و از طریق اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان به دنبال آموزش و تشکیل انجمن صنفی هستند.

نکته حائز اهمیت دیگر در زمینه قنات ها این است که قنات بلده فردوس نیز در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

امسال نیز برای این شاهد احیا و مرمت رگ های حیاتی روستاهای خراسان جنوبی باشیم 44 میلیارد تومان اعتبار برای این امر مصوب شده است.

آن طور که اکبر محمدی، مدیر آب وخاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی به رسانه ها اعلام کرد: در مرحله اول حدود 6 میلیارد تومان به استان تخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تامین اعتبار رگ های حیاتی روستاهای خراسان جنوبی

تامین اعتبار رگ های حیاتی روستاهای خراسان جنوبی