مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:502023-10-25سياسي

تیر خلاص بیخ گوش باغ ملی !


به اعتقاد رییس باغ گیاه شناسی، مسئولان شهرداری بدون در نظر گرفتن حقوق مکتسبه این باغ ملی ، با قدمت نزدیک به 55 سال در این منطقه و نیز زیر پا گذاشتن تمامی طرح های تفصیلی خودشان، - متأسفانه باعث گشوده شدن مسیری شده اند که بسیار خطرناک و فاجعه بار است.

رییس مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور در نامه ای به سران سه قوه خواستار جلوگیری از تخریب باغ ملی گیاه شناسی ایران به دنبال صدور مجوز ساخت 22 برج 38 طبقه با ساخت بیش از 5600 واحد مسکونی در جوار ضلع شمالی این باغ از سوی شهرداری شد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی علیزاده علی آبادی صدور این مجوز را تیر خلاصی به باغ ملی، به عنوان میراث علمی، تخصصی، طبیعی و فرهنگی کشور دانست و گفت: جهاد کشاورزی حاضر به دادن زمین معوض به بنیاد تعاون ارتش برای ساخت این برج ها شده است اما به رغم قوانین مشخص، ممنوع بودن ساخت و سازها که خارج از توان اکولوژیک پایتخت است، این پیشنهاد از سوی بنیاد تعاون ارتش پذیرفته نشده است.

  باغ ملی گیاه شناسی ایران در حالی از سوی 22 برج در آستانه ساخت تهدید می شود که طبق قانون تنها می توان با فاصله ای مشخص و دور، پروانه ساخت ساختمان هایی را داد که در نهایت سه طبقه داشته باشند.

  علیزاده افزود: امروز برای حفاظت از تنوع زیستی کشور چشم امید به دیوان عدالت اداری بسته ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر خلاص بیخ گوش باغ ملی !

تیر خلاص بیخ گوش باغ ملی !