مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 12:552023-10-26فرهنگي

بحثی درباره هنر و ادبیات فلسطین


در نشست ویژه شهر کتاب با عنوان «سرزمین کلمه: غفلت های ما از هنر و ادبیات فلسطین» گفته شد: نوشتن آخرین چیزی است که برای گفتن از خویش برای فلسطینی ها می ماند؛ - در نشست ویژه شهر کتاب با عنوان سرزمین کلمه: غفلت های ما از هنر و ادبیات فلسطین گفته شد: نوشتن آخرین چیزی است که برای گفتن از خویش برای فلسطینی ها می ماند؛ یعنی فلسطینی بودن نوشتن و ادبیات است.

از فلسطینی بودن به جای سرزمین فرهنگ فلسطینی مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نشست ویژه شهر کتاب با عنوان سرزمین کلمه: غفلت های ما از هنر و ادبیات فلسطین به ادبیات، فرهنگ و هنر فلسطین اختصاص داشت و با حضور هادی خانیکی، موسی اسوار، رافائل مائوریلو و مهدی فیروزان و با پخش سخنانی از بیانکا ماریا اسکارچیا درباره اهمیت ادبیات فلسطین در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار شد.

برای آنچه ماندنی است علی اصغر محمدخانی، معاون فرهنگی شهر کتاب در این نشست در سخنانی اظهار کرد: ادبیات و هنر فلسطین در هفت دهه گذشته، پیش از آن چه مراحلی را طی کرده است و انواع ادبی و هنری در چه حال و موقعیتی قرار داشته اند؟ ما در این هفت دهه و به ویژه در سال های قبل بیشتر با شعر فلسطین و نام هایی چون محمود درویش، سمیح القاسم، ابراهیم طوقان و کمال ناصر آشنایی داشته ایم تا ادبیات آن.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحثی درباره هنر و ادبیات فلسطین

بحثی درباره هنر و ادبیات فلسطین