مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 15:052023-11-05پزشكي

کمیته فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی برای حمایت از طرح های فناورانه تشکیل شود


رییس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) بر لزوم تشکیل کمیته فرآورده های طبیعی، مکمل و داروهای گیاهی به منظور حمایت از طرح های فناورانه تاکید کرد.

- رییس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) بر لزوم تشکیل کمیته فرآورده های طبیعی، مکمل و داروهای گیاهی به منظور حمایت از طرح های فناورانه تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، به دنبال برگزاری دومین رویداد ایده بازار ملی سلامت با محوریت گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و مکمل ها، گفت: باتوجه به این که کشور ما در رتبه بندی تولید علم جهان در سال 2022 در زمینه گیاهان دارویی، فرآورده های طبیعی و مکمل ها، رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است و از طرفی با توجه به اینکه در زمینه زیست بوم کشور در حوزه پرورش گیاهان دارویی جزء کشورهای برتر هستیم، لذا در حوزه فناوری هم باید شتاب بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: در این زمینه ضروری است کمیته ای با عنوان فرآورده های طبیعی، مکمل و داروهای گیاهی متشکل از متخصصین این حوزه، اساتید دانشگاه و فناوران برتر در مؤسسه نیماد تشکیل شود.

رییس مؤسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی کشور (نیماد) همچنین خاطرنشان کرد: در فراخوان های بعدی مؤسسه نیماد، طرح های مربوط به این حوزه در کمیته به طور تخصصی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمیته فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی برای حمایت از طرح های فناورانه تشکیل شود

کمیته فرآورده های طبیعی و داروهای گیاهی برای حمایت از طرح های فناورانه تشکیل شود