مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 13:152023-11-10پزشكي

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان + عکس


این جراحی پیشگامانه شامل برداشتن بخشی از صورت و کل چشم چپ از جمله منبع خون و عصب بینایی از یک اهداکننده و پیوند آن ها به یک مامور خط برق از آرکانزاس بود که در ماه ژوئن سال 2021 از شوک الکتریکی 7200 ولتی جان سالم به در برده است.

- ؛ گروهی از جراحان در نیویورک اولین پیوند چشم کامل در جهان را به روشی که به طور گسترده به عنوان یک پیشرفت پزشکی مورد استقبال قرار می گیرد، انجام دادند، اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا این مرد دریافت کننده پیوند خواهد توانست از طریق چشم اهدایی ببیند یا خیر.

طبق گزارش ایسنا، این جراحی پیشگامانه شامل برداشتن بخشی از صورت و کل چشم چپ از جمله منبع خون و عصب بینایی از یک اهداکننده و پیوند آن ها به یک مامور خط برق از آرکانزاس بود که در ماه ژوئن سال 2021 از شوک الکتریکی 7200 ولتی جان سالم به در برده است.

آرون جیمز 46 ساله، صدمات زیادی از جمله از دست دادن چشم چپ، بازوی چپ بالای آرنج، بینی و لب هایش، دندان های جلو، ناحیه گونه چپ و چانه را متحمل شد.

او به یک مرکز پزشکی پیشرو برای پیوند صورت ارجاع شد که این پیوند را در روز 27 مه برای او انجام دادند.

پیوند یک چشم کامل از دیرباز یک رؤیای بزرگ در علم پزشکی بوده است و اگرچه محققان در این مورد در حیوانات موفقیت هایی داشته اند و بینایی جزیی را بازیابی کرده اند، اما پیش از این هرگز این رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان + عکس

انجام اولین پیوند کامل چشم در جهان + عکس