مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 12:052023-10-25اقتصادي

سرعت رشد پول به 39 درصد کاهش یافت/ افت تب انتظارات تورمی


با تنظیم سیاست های پولی، کنترل رشد ترازنامه بانک ها و اعمال سیاست های تثبیت اقتصادی، سرعت رشد حجم پول در پایان مهر امسال نسبت به پایان مهر پارسال به 39 درصد کاهش یافته که نشان دهنده کاهش چشمگیر تب انتظارات تورمی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بر اساس اعمال سیاست های پولی و بانکی بانک مرکزی طی ماه های گذشته، رشد نقدینگی طی مسیر کاهشی از 39 درصد در سال 1400 به 26.

9 درصد در شهریور 1402 رسید و سیالیت نقدینگی نیز با کاهش شدیدی مواجه شده است؛ به نحوی که رشد پول - به عنوان جز سیال نقدینگی - از محدوده بالای 70 درصد در اغلب هفته های اسفندماه 1401 طی روند نزولی به سطح 39 درصد در مهرماه سال جاری رسیده است.

مهار تورم و ثبات اقتصاد کلان از عوامل اصلی افزایش رفاه بر اساس این گزارش، بانک مرکزی در پاسخ به مطالبی که در آن بخشی از کاهش تورم در یکی دو ماه گذشته را به دلیل رکود ایجاد شده در بازارها و سیاست انقباضی بانک مرکزی عنوان شده، اعلام کرده که اشاره به وضعیت رکود اقتصادی بدون ذکر آمار و ارقام، اشاره صحیحی نبوده و انتظار این است که تحلیل مبتنی بر ارائه آمار و شواهد صحیح ارائه شود.

بانک مرکزی بر اساس رسالت اصلی خود در زمینه کنترل تورم و ثبات قیمت ها (که منافع آن به عموم مردم و تمام فعالان اقتصادی خواهد رسید) اقدام به تنظیم سیاست های پولی، کنترل رشد ترازنامه بانک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرعت رشد پول به 39 درصد کاهش یافت/ افت تب انتظارات تورمی

سرعت رشد پول به 39 درصد کاهش یافت/ افت تب انتظارات تورمی