مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-04سياسي

در کشور ما مباحث حقوق عمومی و حقوق اساسی مغفول مانده است


حقوق عمومی و حقوق اساسی، پایه و بنیان هر جامعه را تشکیل می دهد چرا که از حقوق و تکالیف افراد و جامعه صحبت می کند.

- رییس پژوهشکده شورای نگهبان گفت:حقوق عمومی و حقوق اساسی، پایه و بنیان هر جامعه را تشکیل می دهد چرا که از حقوق و تکالیف افراد و جامعه صحبت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز رسانه پژوهشکده شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رییس پژوهشکده شورای نگهبان که در مراسم افتتاحیه سومین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان سخن می گفت، ضمن تقدیر از گروه های حاضر در این رقابت علمی، بر اهمیت رقابت های شبیه سازی تاکید کرد و گفت: واقعیت این است که در کشور ما مباحث حقوق عمومی و حقوق اساسی مغفول مانده و زیاد مورد توجه قرار نگرفته و به درستی تبیین نشده است.

در ابتدای انقلاب اسلامی و در زمان تدوین قانون اساسی بحث های بسیار جدی و خوبی درباره حقوق اساسی انجام می شد، اما متاسفانه در دهه های یعد شاهد کم توجهی به موضوع حقوق اساسی و عمومی بودیم که شاید نتوانیم دلیل مشخصی برای این امر پیدا کنیم.

آن شرایط باعث شد در مقاطعی مجبور شویم دانشجویان را به خارج از کشور اعزام کنیم اما اکنون دیگر ضرورتی نیست و در این امر مشکلی نداریم، علاوه بر این در حوزه آموزش و ترویج قانون اساسی و عمومی پیشرفت های خوبی نیز داشته ایم و باید این راه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در کشور ما مباحث حقوق عمومی و حقوق اساسی مغفول مانده است

در کشور ما مباحث حقوق عمومی و حقوق اساسی مغفول مانده است