مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 08:502023-11-08فناوري

سلسله گفتارهای جنبه های اخلاقی مربوط به فضای مجازی (بخش دوم)


ارتباطات مجازی، ماهیت میان فرهنگی و به وسعت جهانی دارد و ناگزیر به برخورد درروند تعامل جهت گیری های ارزشی-هنجاری فرهنگ های مختلف و درنتیجه یکسان سازی قواعد و هنجارهای حاکم بر فرآیندهای ارتباطی است.

- امیرعباس رکنی، کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی، دانشگاه علوم قضایی اخلاقِ فرهنگِ وب مبتنی بر اصول آزادی بی نهایت و نامحدود اطلاعات، حریم خصوصی، در دسترس عموم بودن، کیفیت اطلاعات، عدم آسیب، محدودیت استفاده بیش ازحد از منابع وب و اصل مصونیت مالکیت معنوی است.

اجرای واقعی این اصول از طریق برخی اقدامات سازمانی امکان پذیر است: مانند تدوین کدهای اخلاقی[1] مختلف که حقوق و تعهدات شرکت کنندگان در تعاملات مجازی را تایید می کند و ایجاد نهادی از نهادهای خودتنظیم کننده اینترانت[2].

اینترانت شبکه شرکت خصوصی است که ازنظر خدمات ارائه شده (مثلاً از طریق LAN) کاملاً از شبکه خارجی (اینترنت) جداشده است، بنابراین فقط برای استفاده داخلی باقی می ماند و احتمالاً از طریق سامانه های مناسب با شبکه خارجی و سایر شبکه ها ارتباط برقرار کرده (پروتکل TCP/IP، با اتصالات WAN و VPN نیز گسترش می یابد (و حفاظت مناسب (مثلاً فایروال) دارد.

میزان همبستگی موضوع تحقیق میزان پیشرفت علمی آن را مشخص می کند؛ موضوع تحقیق را می سنجد؛ اهداف تحقیق را تدوین می کند؛ تازگی علمی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلسله گفتارهای جنبه های اخلاقی مربوط به فضای مجازی (بخش دوم)

سلسله گفتارهای جنبه های اخلاقی مربوط به فضای مجازی (بخش دوم)