مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 11:402023-10-31پزشكي

جوانان باید فاکتورهای پیشگیری از ناباروری را جدی بگیرند


مسئول مامایی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم در نشست تخصصی پیشگیری از ناباروری و بیماری های شایع زنان گفت: در کشور ما نرخ باروری به شدت کاهش پیدا کرده است و احتمال اینکه مسئله سالخوردگی در کشور ما اتفاق بیفتد بسیار بالاست.

- ایسنا/قم مسئول مامایی مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری جهاددانشگاهی واحد استان قم در نشست تخصصی پیشگیری از ناباروری و بیماری های شایع زنان گفت: در کشور ما نرخ باروری به شدت کاهش پیدا کرده است و احتمال اینکه مسئله سالخوردگی در کشور ما اتفاق بیفتد بسیار بالاست.

به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان قم، نغمه سیاری در نشست تخصصی پیشگیری از ناباروری و بیماری های شایع زنان که به همت سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی در دانشگاه قم برگزار شد، دکتر نغمه سیاری اظهار کرد: سن ازدواج به شدت افزایش پیدا کرده و جوانان در سن پایین تمایل به ازدواج ندارند و تاخیر در ازدواج تاخیر در باروری را به همراه خواهد داشت و احتمال ایجاد ناباروری افزایش پیدا خواهد کرد و باید جوانانن بدانند که چه عواملی باعث ایجاد ناباروری می شود.

این متخصص فیزیولوژی ادامه داد: زوج های جوان از زمان اقدام به بارداری یک سال زمان دارند برای اینکه باردار شوند و اگر در این یک سال هیچ روش جلوگیری از بارداری را نداشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جوانان باید فاکتورهای پیشگیری از ناباروری را جدی بگیرند

جوانان باید فاکتورهای پیشگیری از ناباروری را جدی بگیرند