مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 10:502023-11-04اجتماعي

هشیلان جان گرفت


به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، بارش های اخیر تالاب هشیلان را تا حدودی احیاء کرده است.

- ایسنا/کرمانشاه به گفته رییس اداره محیط زیست شهرستان کرمانشاه، بارش های اخیر تالاب "هشیلان" را تا حدودی احیاء کرده است.

محمدحسین فلاحتی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش های مناسبی که طی روزهای اخیر داشتیم، گفت: این بارش ها باعث شده آب تا حدودی به سراب سبزعلی که منبع اصلی تامین آب تالاب هشیلان است، برگردد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت تالاب هشیلان بهتر شده و از خشکی مطلق فاصله گرفته است، افزود: از آنجایی که آب وارد شده به تالاب برای شرب حیات وحش کافی است، آبرسانی سیار به هشیلان از طریق تانکر را قطع کردیم.

رییس محیط زیست شهرستان کرمانشاه ابراز امیدواری کرد، با تداوم بارش های فصل پاییز وضعیت ورود آب به همه عرصه تالاب هشیلان بهتر شود و شاهد احیاء کامل تالاب هشیلان در تمام محدوده آن باشیم.

فلاحتی با بیان اینکه نمی توان احیاء تالاب را تنها مربوط به بارش ها دانست، یادآور شد: برداشت آب از چاه های اطراف و پایین رفتن سطح آب های زیرزمینی منطقه نیز به خشکی هشیلان دامن زده بود که اکنون با پشت سر گذاشتن فصل آبیاری محصولات خصوصا محصولات آب بَر مانند ذرت سطح آب های زیرزمینی نیز تا حدودی افزایش یافته و این امر نیز به کمک تالاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشیلان جان گرفت

هشیلان جان گرفت