مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-25پزشكي

رصد رودخانه ها و تالاب های لرستان


مدیرکل دامپزشکی لرستان از رصد رودخانه ها و تالاب های استان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان خبر داد.

- ایسنا/لرستان مدیرکل دامپزشکی لرستان از رصد رودخانه ها و تالاب های استان برای پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای پرندگان خبر داد.

دکتر مصطفی زبردست در گفت وگو با ایسنا در خصوص آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با بیان اینکه این بیماری امروزه یکی از چالش های عمده سازمان جهانی دام محسوب می شود، افزود: به تبع آن در کشور نیز سازمان دامپزشکی، وزارت بهداشت و جهادکشاورزی درگیر موضوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هستند.

وی در خصوص کنترل و پیشگیری از این بیماری اظهار کرد: آنفلوآنزا ویروسی است که ژنوم آن به صورت قطعه قطعه بوده و خیلی راحت دچار جهش می شود و توسط پرندگان آبزی و مهاجر از یک منطقه به منطقه دیگر شیوع پیدا می کند و برای کنترل این بیماری نمی توان پرندگان مهاجر را آزمایش و کنترل کرد بلکه باید این مسأله در مبدأ و مقصد انجام شود.

مدیرکل دامپزشکی لرستان اضافه کرد: جلسات مختلف و مانورهایی در شهرستان ها به صورت تئوری و عملیاتی برای آمادگی دامپزشکی و سایر دستگاه های ذیربط با موضوع، انجام شده است.

زبردست گفت: همچنین رصد رودخانه ها، تالاب ها و مراکزی که پرندگان مهاجر در آن تردد دارند با هماهنگی و همکاری، همکاران در محیط زیست صورت گ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رصد رودخانه ها و تالاب های لرستان

رصد رودخانه ها و تالاب های لرستان