مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 15:052023-10-28فرهنگي

سینمای ایران و چین می تواند قدرت جدیدی در برابر هالیوود باشد


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز در دیدار با معاون گردشگری چین با خوش آمد به هیئت چینی، گفت: امیدواریم این سفر زمینه ساز همکاری بین دو کشور باشد، - ایران و چین دو شریک راهبردی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در ادامه این دیدار با اشاره به گسترش روابط فرهنگی بین دو کشور افزود: در نظر داریم فضاهای فرهنگی هم پای فعالیت های سیاسی گسترش پیدا کند.

وی با اشاره به عضویت ایران در کشورهای عضو بریکس و پیمان شانگهای و ظرفیت های این اتحادیه ها در زمینه مسائل فرهنگی تاکید کرد: معتقدیم عضویت ایران در اتحادیه هایی مثل شانگهای و بریکس و استفاده از ظرفیت های فرهنگی کشورهای عضو می تواند زمینه ساز برگزاری فستیوال های فرهنگی و هنری باشد.

وی ادامه داد: امروز در کنار تمام مباحث سیاسی، یک خط تقابلی بین کشورهای مستقل در مقابل آمریکا وجود دارد و کشورهای مستقل در همین زمینه باید صفوف فرهنگی خود را تقویت کنند.

اسماعیلی در پایان با دعوت از وزیر فرهنگ چین برای سفر به تهران، گفت: امیدواریم این سفر به تعمیق بیشتر و ایجاد انسجام در فعالیت های فرهنگی و هنری مشترک کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای ایران و چین می تواند قدرت جدیدی در برابر هالیوود باشد

سینمای ایران و چین می تواند قدرت جدیدی در برابر هالیوود باشد