مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 14:152023-10-25سياسي

فهرست کشورهای طرف لغو روادید نهایی نشده است


معاون گردشگری با این پیش بینی که شمار گردشگران ورودی به ایران تا پایان سال به شش میلیون نفر می رسد، درباره سیاست لغو یک طرفه روادید ایران برای جذب گردشگران خارجی، - گفت: فهرست نهایی کشورها برای لغو روادید یکطرفه پس از تصویب در دولت مشخص می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ در گفت وگویی تلویزیونی، بر وضعیت سفر گردشگران خارجی به ایران مروری داشت و گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در شهریور سال 1401 روند صعودی ورود گردشگران خارجی به کشور را شاهد بودیم، به نحوی که آن زمان حدود 417 هزار گردشگر ورودی داشتیم، به ویژه که لغو روادید با عراق را نیز انجام شده بود، اما با وقایعی که (در آن مقطع زمانی) اتفاق افتاد این روند کاهش محسوسی پیدا کرد.

او ادامه داد: تعداد زیادی گردشگر ورودی از جمهوری آذربایجان داشتیم که به دلیل مسائل مختلفی که وجود دارد، این آمار به یک دهم کاهش پیدا کرد.

با ملاحظات برای صدور روادید گردشگران کشور همسایه عملاً تعداد گردشگران ورودی از آن هم 500 هزار نفر کاهش پیدا کرد، اما این روند در اواخر سال با اقدامات انجام گرفته بهتر شد.

به گفته معاون گردشگری، در هفت ماه سال 1402 حدود سه میلیون و 900 هزار گردشگر به ایران وارد شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 44 درصد رشد دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست کشورهای طرف لغو روادید نهایی نشده است

فهرست کشورهای طرف لغو روادید نهایی نشده است