مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:152023-10-30سياسي

برگزاری دادگاه های علنی برخط، بزودی در استان مرکزی


مقدمات برگزاری دادگاه های علنی برخط در دادگستری استان با تشکیل کارگروه مربوطه در حال آماده سازی است و به زودی در استان اجرا خواهد شد.

- ایسنا/مرکزی رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مقدمات برگزاری دادگاه های علنی برخط در دادگستری استان با تشکیل کارگروه مربوطه در حال آماده سازی است و به زودی در استان اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام سید عبدالمهدی موسوی در حاشیه جلسه کارگروه برگزاری دادگاه های برخط در استان اظهار کرد: به منظور ارتقاء شفافیت در رسیدگی های قضایی و فراهم آوردن امکان نظارت مردمی و در نتیجه اقناع افکار عمومی، برگزاری علنی دادگاه ها براساس اصل 165 قانون اساسی، سند تحول قضایی، ماده 352 و ماده 652 آیین دادرسی کیفری و نیز آیین نامه استفاده از سامانه های رایانه ای و مخابراتی به صورت برخط و دستورالعمل نحوه انتشار احکام دادگاه ها و برگزاری دادگاه علنی، در دستور کار قوه قضاییه قرار گرفته است.

وی افزود: این مهم علاوه بر تبیین برخی جزییات پرونده ها و واقعیت ها و مشکلات مربوط به فرآیند رسیدگی قضایی، از تولید ابهام و تکثیر شایعات پیشگیری کرده و هم زمان محیط آموزشی مناسبی را برای دانشجویان رشته های حقوق و کارآموزان دستگاه قضایی فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دادگاه های علنی برخط، بزودی در استان مرکزی

برگزاری دادگاه های علنی برخط، بزودی در استان مرکزی