مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 آبان 1402 ساعت 15:502023-11-06سياسي

حجت الاسلام غلامی: فضای علوم انسانی دچار سیاست زدگی شده است


رییس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی و اسلامی گفت: بعضی از جناح ها به دنبال استفاده ابزاری از دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علوم انسانی به نفع خود هستند و به همین دلیل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فاری، حجت الاسلام رضا غلامی، رییس شورای سیاست گذاری مجمع عالی علوم انسانی و اسلامی در نشست خبری هفتمین کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی و ششمین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی که دوشنبه 15 آبان ماه برگزار شد با اشاره به اینکه زمانی می توان به تحول بنیادین امیدوار بود که فضای علوم انسانی در کشور زنده و با نشاط و رقابت برای نقد و نوآوری ملموس باشد، گفت: برای تحول بنیادین باید اشراف لازم از سوی استادان و محققان نسبت به نظریات جدید جهانی وجود داشته باشد و گفت وگوهای آزاد علمی میان صاحبان نظریه های متفاوت چه در داخل و چه در سطح جهانی در حد بالایی انجام بگیرد.

وی ادامه داد: واقعیتی که نمی توان آن را نادیده گرفت این است که سرمایه گذاری پژوهشی به ویژه در زمینه تحول در علوم انسانی بسیار اندک و چه بسا در حد صفر است.

باید از مسئولان پرسید که سهم بودجه پژوهش علوم انسانی از کل بودجه پژوهش کشور چقدر است؟ چرا دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی علوم انسانی بودجه چندانی برای فعالیت های پژوهشی و پیراپژوهشی ندارند؟ امروز گاهی از حم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت الاسلام غلامی: فضای علوم انسانی دچار سیاست زدگی شده است

حجت الاسلام غلامی: فضای علوم انسانی دچار سیاست زدگی شده است