مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 4 آبان 1402 ساعت 10:452023-10-26بين الملل

ابعاد و پیامدهای منطقه ای و جهانی اجلاس 3+3 در تهران


«منطقه قفقاز بیش از سه دهه درگیر منازعات و ادعاهای ارضی بی حاصل بوده و باید صفحه جدیدی در مناسبات درون منطقه ای رقم بخورد.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها: هیچ رویدادی بدون توجه به ظرف زمانی و مکانی اش قابل بررسی نیست و این اتمسفر تاریخی و جغرافیایی در تحولات سیاسی به مراتب حائز اهمیت بیشتر است.

اجلاس 3+3 در تهران، نمود و نمادی از حرکت به سوی راه حل های منطقه ای برای حل مسائل منطقه ای در چارچوب کشورهای همسایه و همجوار بود.

اجلاسی که در آن سرگیی لاوروف وزیر خارجه روسیه، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه، آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان و جیحون بایرام اف وزیر خارجه آذربایجان مهمان  حسین امیرعبداللهیان  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بودند تا آخرین تحولات قفقاز را بررسی کنند.

سیدعباس موسوی سفیر ایران در آذربایجان در گفت وگوی اختصاصی با نورنیوز به بررسی ابعاد مختلف این اجلاس از منظر روندهای جهانی، منطقه ای و رویکرد کلان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخته که مشروح آن در زیر می آید:  سفیر ایران در آذربایجان از همین منظر اهمیت اجلاس اخیر تهران را یادآوری کرد و گفت: ما در بعد جهانی شاهد مراحل پایانی ظهور نظمی جدید در جهان هستیم که منطقه گرایی یعنی استفاده از سازوکارهای منطقه ای یکی از ویژگی های بارز این نظم در حال ظهور ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابعاد و پیامدهای منطقه ای و جهانی اجلاس 3+3 در تهران

ابعاد و پیامدهای منطقه ای و جهانی اجلاس 3+3 در تهران