مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 22:052023-11-02سياسي

روز حماسه و ایثار، فرصتی برای انتقال حماسه های عزت آفرین به نسل سوم انقلاب


روز حماسه و ایثار فرصتی است برای مرور حماسه های عزت آفرین دلاور مردانی که نماد درخشانی از فرزانگی و ایمان بودند و بر فراز قله های شهادت میراثی باشکوه برای ایران برجای گذاشتند.

- خبرگزاری فارس - نایین: شهید، حقیقت عظیم و شگفت آوری است و هر یک از این ستارگان درخشان می توانند عالمی را روشن کنند اما چون ما به مشاهده شهدا عادت کرده ایم و گذشت ، ایثار، وصایا و راهی که آن ها را به شهادت رسانده زیاد دیده ایم، عظمت این حقیقت نورانی و بهشتی برایمان مخفی مانده است.

اگر این حقیقت، به وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسؤولیت دارند، زنده بماند و حفظ و تقدیس و بزرگ نگاه داشته شود، همیشه تاریخ آینده ما، از این ایثار بزرگی که آنان کرده اند، بهره خواهد برد؛ همچنان که تاریخ بشریّت، هنوز از خون به ناحق ریخته سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بهره می برد، چون کسانی که وارث آن خون بودند، مدبّرانه ترین و شیواترین روش ها را برای زنده نگهداشتن این خون به کار بردند.

همانطور که مقام معظم رهبری تأکید کرده اند، گاهی رنج و زحمتِ زنده نگه داشتن خون شهید، از خود شهادت کمتر نیست و بزرگداشت شهدا برای آینده ی این کشور، حیاتی و ضروری است.

  در همین راستا در تقویم هر شهری روزی به عنوان نماد حماسه و از جان گذشتگی مردم آن دیار نام گذاری شده است تا با گرامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روز حماسه و ایثار، فرصتی برای انتقال حماسه های عزت آفرین به نسل سوم انقلاب

روز حماسه و ایثار، فرصتی برای انتقال حماسه های عزت آفرین به نسل سوم انقلاب