مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 14:452023-10-31سياسي

آفت «کنشگری زنانه» برای زنان متخصص!


بسیاری از زنان کوشیده اند تا در رشته های مورد علاقه خود رشد کنند اما همواره با سقف شیشه ای «جنسیت زدگی» مواجه شده اند که آنها را فقط برای کارشناس بودن در حوزه زنان مناسب می دانند و این باعث می شود توانمندی روانی بانوان برای اینکه در جای مناسب خود نیستند، - باشگاه خبرنگاران توانا؛ زینب مواصلی، پژوهشگر اجتماعی در یادداشتی درباره حوزه الگوی زنان ایرانی نوشت: چشم انداز انقلاب اسلامی در حوزه زنان در کلام امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری آن است که باید از ظرفیت های بانوان در عرصه های مناسب بدون ایجاد خلل در نقش های ذاتی آنان استفاده شود.

این اتفاق اگر به شکل صحیح رخ دهد الگوی سوم زن یا تصویر آرمانی زن مسلمان ایجاد می شود و این نهایت دستاورد حکومت جمهوری اسلامی در عرصه زنان است.

  امروزه این موضوع به عنوان خلاء در جامعه زنان وجود دارد و باعث شده در دورانی که زنان و دختران نیازمند فهم جایگاه خود در جامعه اسلامی و هویت یابی جنسیتی براساس درک درست از الگوی زن مسلمان هستند، ذهنیت روشنی از این مسئله نداشته باشند.

بخشی از این خلاء که در دنیای امروز وجود دارد و باعث شده برخی نوجوانان ایرانی گمان کنند اسلام مانع رشد زنان می شود آن است که زنانی، با اشتیاق وارد عرصه فعالیت های اجتماعی شده اما در مدت کوتاهی وارد حوزه های مطالعات زنان یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آفت «کنشگری زنانه» برای زنان متخصص!

آفت «کنشگری زنانه» برای زنان متخصص!