مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 11:452023-10-23پزشكي

سکته های مغزی و قلبی این روزها به واکسن های کرونا ربط دارد؟


کسانی که سکته های قلبی و مغزی اخیر را به واکسن های کرونا منتسب می دانند؛ بهتر است ابتدا نگاهی به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای سالانه وزارت بهداشت در سال های قبل از کرونا بیندازند تا متوجه شوند قبل از کرونا هم 43 تا 47 درصد از مرگ های کشور به خاطر مشکلات .

- دکتر هاشمیان، می گوید: کسانی که سکته های قلبی و مغزی اخیر را به واکسن های کرونا منتسب می دانند؛ بهتر است ابتدا نگاهی به گزارش سایت قطره و به نقل ازهای سالانه وزارت بهداشت در سال های قبل از کرونا بیندازند تا متوجه شوند قبل از کرونا هم 43 تا 47 درصد از مرگ های کشور به خاطر مشکلات قلبی و سکته های مغزی بوده و امروز هم تقریباً همین است؛ یعنی علت مرگ از هر دو مورد فوت در کشور یکی به خاطر مشکلات قلبی یا سکته است.

همشهری آنلاین نوشت: این روزها نگرانی هایی در ارتباط با بعضی بیماری ها و سکته های مغزی و قلبی به ویژه در افراد میانسال وجود دارد که با توجه به اینکه علت خاصی برای آن نمی یابند؛ گاهی آن را به واکسن های کرونا منتسب می دانند.

اما آیا این موضوع از لحاظ علمی بررسی و تأیید شده است؟   ترومبوسیتوپنی ترومبوتیک؛ گونه ای کمیاب از اختلال انعقاد خون همراه با لخته های خون ناشی از واکسن است که ممکن است با سکته مغزی پس از واکسیناسیون COVID-19 همراه باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته های مغزی و قلبی این روزها به واکسن های کرونا ربط دارد؟

سکته های مغزی و قلبی این روزها به واکسن های کرونا ربط دارد؟