مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 آبان 1402 ساعت 09:502023-11-04اجتماعي

درخواست منابع طبیعی از وزارت نیرو درباره کانال هامون


معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: برای حل مشکلات زیست محیطی سیستان اقدامات باید در قالب یک طرح مدیریت جامع اقدام شود و کل حاکمیت پای کار بیاید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسن وحید در گفت و گو با ایسنا با اشاره به بازدید از حوضه سیستان طی روزهای اخیر اظهارکرد: مهم ترین مشکل این منطقه آب است.

تا این مشکل حل و یا حقآبه تامین نشود، مسایل زیست محیطی منطقه مانند گرد و غبار منطقه به سختی حل و فصل می شود.

کانون های گرد و غبار این منطقه به چند بخش تقسیم می شود، یک بخش اراضی خشک دریاچه هامون است که در حوزه مسوولیت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

این دریاچه در حال حاضر متاسفانه خشک خشک است و نبود آب در این منطقه باعث شده که خود به کانون بحرانی گرد و غبار تبدیل شود.

معاون آبخیزداری، امور مراتع و بیابان سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اضافه کرد: بخشی از کانون های بحران گرد و غبار در منطقه سیستان مربوط به حدود 150 هزار هکتار  اراضی کشاورزی رها شده به علت نبود آب است.

علاوه بر آن کانالی داخل دریاچه هامون برای انتقال آب به طول 26 کیلومتر حفر شده است که حجم زیادی از خاک را جابجا کرده چون در کریدور باد قرار گرفته است بنابراین مشکل گرد و غبار منطقه را تشدید کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست منابع طبیعی از وزارت نیرو درباره کانال هامون

درخواست منابع طبیعی از وزارت نیرو درباره کانال هامون