مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-11سياسي

هوش مصنوعی تا سال 2031 از کنترل انسان خارج می شود


به گفته یک دانشمند در حوزه هوش مصنوعی، تا سال 2031 «تکینگی» هوش مصنوعی رخ خواهد داد و این فناوری از کنترل انسان خارج می شود.

- به گفته یک دانشمند در حوزه هوش مصنوعی، تا سال 2031 تکینگی هوش مصنوعی رخ خواهد داد و این فناوری از کنترل انسان خارج می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از پی ام، یکی از کارشناسان هوش مصنوعی بر این باور است که تا تکینگی به معنای لحظه ای که هوش مصنوعی دیگر تحت کنترل انسان نیست، کمتر از یک دهه باقی مانده است.

این زمان بسیار کوتاه تر از پیش بینی های فعلی در مورد جدول زمانی تسلط هوش مصنوعی است، به ویژه با توجه به اینکه در وهله اول تسلط هوش مصنوعی به طور جدی تضمین نشده است.

بن گورتزل(Ben Goertzel)، مدیر عامل بازار غیر متمرکز SingularityNET و دارای مدرک دکترا از دانشگاه تمپل که به عنوان رهبر سازمان بین المللی غیرانتفاعی Humanity+ و انجمن هوش عمومی مصنوعی کار کرده است می گوید که معتقد است با هوش جامع مصنوعی(AGI) سه تا هشت سال دیگر فاصله داریم.

هوش جامع مصنوعی اصطلاحی برای هوش ماشینی است که می تواند با موفقیت هر کار فکری ای را که یک انسان قادر به انجام آن باشد، اجرا کند.

و این یک پیش نیاز برای تکینگی است.

چه او را باور کنید یا نکنید، هیچ نشانه ای از کاهش سرعت فشار هوش مصنوعی وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوش مصنوعی تا سال 2031 از کنترل انسان خارج می شود

هوش مصنوعی تا سال 2031 از کنترل انسان خارج می شود