مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 11:302023-10-30سياسي

کریدور گردشگری گامی جدید در توسعه روابط چین و آسیای مرکزی


رییس سنای ازبکستان و وزیر فرهنگ و گردشگری چین در دیداری در شهر «تاشکند» توسعه روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور را بررسی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، تنزیلا ناربایوا رییس سنای ازبکستان و هو هپینگ وزیر فرهنگ و گردشگری چین در چارچوب دیداری در شهر تاشکند توسعه روابط فرهنگی و گردشگری بین دو کشور را بررسی کردند.

در این دیدار، گسترش بیش از پیش همکاری های تجاری و اقتصادی، گفت وگوهای بین پارلمانی و تبادل فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

به ویژه تاکید شد در نتیجه دوستی قوی و اراده سیاسی سران دو کشورهای روابط ازبکستان و چین در سطح مشارکت راهبردی توسعه می یابد.

هم اکنون بین دو کشور برنامه توسعه همه جانبه شراکت راهبردی برای سال های 2023 و2027 میلادی و همچنین پروژه های جدید صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری به ارزش بیش از 25 میلیارد دلار اجرا می شود.

در این دیدار برای روابط بین پارلمانی مورد توجه قرار گرفت و خاطرنشان شد که این روابط در تحکیم بیش از پیش شراکت راهبردی همه جانبه بین دو کشور یک ساز و کار مهم است.

همچنین تاکید شد برای تشدید همکاری های متقابل میان مجلس عالی و کنگره ملی خلق (نهاد ملی قانون گذاری جمهوری خلق چین) همه امکانات وجود دارد و تشریک مساعی در حوزه فرهنگی و گردشگری لازم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریدور گردشگری گامی جدید در توسعه روابط چین و آسیای مرکزی

کریدور گردشگری گامی جدید در توسعه روابط چین و آسیای مرکزی