مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 06:302023-11-15اجتماعي

آشتی کنان خزر با خلیج گرگان


با اتمام عملیات تعریض و تعمیق کانال آبرسان بین دریای خزر و خلیج گرگان در محدوده کریدور «آشور»، در روزهای آینده شاهد آبگیری خلیج گرگان و تحقق یکی از دیرینه ترین مطالبات مردم گلستان از حاکمیت خواهیم بود.

- خبرگزاری فارس- گروه استان ها: وضعیت بغرنج خلیج گرگان می رفت که اسف بارتر شود به گونه ای که از فرزند خزر دیگر نام و نشانی باقی نماند اما با توجه همت مسئولان بارقه های امید برای زنده ماندن این پهنه آبی بیشتر شده است.

چند هفته قبل یکی از معاونان محیط زیست گلستان طی مصاحبه ای اظهار کرد که نیمی از خلیج گرگان خشک شده، خبری که بین اخبار مرتبط با آبگیری برخی از تالاب های استان گلستان چندان برجسته و به چشم نیامد.

این اظهار نظر رسمی بیانگر تایید اظهارات مجری طرح بین المللی بررسی اثر نوسانات دریای خزر بر محیط زیست مناطق ساحلی در آذرماه سال 1399 بود در آن روز هم همایون خوشروان یکی از برجسته ترین محققان دریای خزر طی مصاحبه ای هشدار داده بود که در صورت استمرار پسروی آب دریای خزر، پهنه آبی خلیج گرگان در سال 1402 خشک خواهد شد.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم شرایط بغرنج خلیج گرگان و ضرورت احیای آن به عنوان یک اولویت در دستور کار کارگزاران اجرایی حکومت قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آشتی کنان خزر با خلیج گرگان

آشتی کنان خزر با خلیج گرگان