مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:452023-11-07اقتصادي

تاثیر قیمت قوطی آهن بر هزینه ساخت ویلا


تا قبل از گران شدن قیمت میلگرد و تیرآهن در ایران، از این دو مقطع فولادی در ساخت باغ ویلاها استفاده می شد و هزینه های مقرون به صرفه ای را داشت.

- در چنین شرایطی سازندگان این گونه از سازه ها مانند ویلا و باغ برای کاهش هزینه های ساختمان سازی خود به خرید انواع پروفیل و قوطی آهن رو آورده و این محصولات را جایگزین میلگرد و تیرآهن نموده اند.

قوطی ها نوعی پروفیل آهن هستند که به دو شکل مربع و مستطیل در بازار قابل خرید و فروش می باشند.

این محصولات به دلیل ماهیت کاربردی که دارند قابل استفاده در سازه هایی با طراحی متنوع بوده و به همین دلیل مقطع فولادی پرتقاضایی می باشند.

پروفیل قوطی در سایزهای متعارف 2*2 ؛ 4*4؛ 4*8 ؛ 3*3 ؛ 3*6 در بازار اهن موجود بوده که بسته به ضخامت بدنه به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می شوند و برند کارخانه تولید کننده ورق روی قیمت نهایی محصول تاثیر گذار است.

در ایران کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان، فولاد گیلان و فولاد اهواز تولید کننده انواع ورق آهن سیاه (در این مدل ورق از فولاد ST37 استفاده می شود)، گالوانیزه و روغنی که در تولید قوطیهای پروفیلی بعنوان محصولی مادر شناخته می شوند هستند.

اگر بخواهیم قوطی ها را به ترتیب کیفیت جنس بدنه مرتب کنیم، فولاد مبارکه در نصف جهان جایگاه نخست را در اختیار دارد و فولادهای اهواز و گی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر قیمت قوطی آهن بر هزینه ساخت ویلا

تاثیر قیمت قوطی آهن بر هزینه ساخت ویلا