مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 18:102023-10-31پزشكي

پخت پلو بندری در پانزده مرحله!


دستور پخت پلو بندری در شهر های مختلف، متفاوت است.

- پلو بندری یکی از غذا های سنتی و محلی جنوبی است که طعم خوشمزه و بی نظیری دارد و روش پخت و درست کردن آن در شهر های مختلف، متفاوت است.

مواد لازم برای 5 نفر برنج محلی 4 پیمانه تن ماهی 2 قوطی پیاز بزرگ 2 عدد شوید تازه خرد شده 1 لیوان بزرگ گوجه فرنگی متوسط 3 عدد سیر درشت 3 حبه پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری زردچوبه یک قاشق مرباخوری فلفل سبز تند متوسط 2 عدد زعفران دم کرده 3/1 فنجان روغن مایع و آب به مقدار لازم ادویه ماهی 1 قاشق مربا خوری ادویه پلویی 1 قاشق مرباخوری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز به مقدار لازم طرز تهیه پلو بندری مرحله اول برای تهیه پلو بندری خوشمزه ابتدا پیاز ها را نگینی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، وقتی روغن گرم شد، پیاز ها را در آن بریزید و تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.

مرحله دوم حالا سیر ها را که نگینی خرد کرده اید اضافه کنید و کمی تفت دهید تا عطر سیر آزاد شود، بعد زردچوبه را بریزید و دوباره چند ثانیه تفت دهید تا پیاز و سیر خوشرنگ و طلایی شوند.

مرحله سوم سپس فلفل های سبز را خرد کنید و به ترکیب مواد اضافه کنید و حدودا یک دقیقه تفت دهید، اگر نمی خواهید پلو خیلی تند شود، فقط از یک فلفل استفاده کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پخت پلو بندری در پانزده مرحله!

پخت پلو بندری در پانزده مرحله!