مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 23:502023-10-31بين الملل

تثبیت حق سلاح مقاومت فلسطین


نیاز فلسطینی ها این است که حق تهیه سلاح و به کارگیری آن در حدی که ارتش اسراییل در اختیار دارد، یعنی حتی داشتن جنگنده ها و سیستم های پیشرفته دفاع هوایی، - فارس پلاس؛ سعدالله زارعی در یادداشتی نوشت: 1- صحنه کنونی جنگ غزه، صحنه تغییر در راهبردها و اصول است به همین جهت پیش بینی روند و نتایج این جنگ در کانون توجه تحلیلگران و ناظران زیادی واقع شده است.

آمریکا به وضوح از راهبرد فعال بازدارندگی که اقدام پیشدستانه در ذیل آن قرار می گیرد، به راهبرد انفعالی تلافی جویانه رسیده است.

معنا و حد این اقدام هم چندان مشخص نیست.

مثلاً بین اصل اقدام تلافی جویانه و اصل عدم توسعه جنگ چه نسبتی برقرار است.

اگر اقدام تلافی جویانه منجر به توسعه جنگ شود و توسعه جنگ مدنظر او نباشد، در برابر کنش طرف مقابل چه خواهد کرد؟ رژیم صهیونیستی نیز از راهبرد فعال بازدارندگی به راهبرد به شدت انفعالی باز سازی خود رسیده است و این در حالی است که باز سازی نیاز به فضای آرام دارد.

آیا مقاومت این فضا را در اختیار او قرار می دهد؟ وقتی رژیم نتواند به باز سازی دست پیدا کند چه کار خواهد کرد؟ آیا برای آنکه طرف مقابل را هم وارد فضای فرسایشی کند به فضای هرج و مرج کنونی ادامه می دهد؟ اگر بخواهد به این سیاست روی آورد، با دست برتر قدرت نامتقارن مقاومت چه کند؟ رهبران آمریکا، اسراییل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تثبیت حق سلاح مقاومت فلسطین

تثبیت حق سلاح مقاومت فلسطین