مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 14:402023-11-11سياسي

آیت الله اعرافی: پژوهش ها معطوف به نیازهای روز جامعه باشد


مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه امروز پژوهش ها باید معطوف به نیازهای روز جامعه و قواعد اجتماعی و سیاسی باشد، گفت: بسیاری از نیازها با وضع موجود پاسخ داده نمی شود اگرچه تلاش هایی درحال انجام است اما باید پژوهش ها کاربردی تر شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس قم، آیت الله علیرضا اعرافی در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی(ره) که در سالن همایش های مدرسه علمیه معصومیه(س) برگزار شد، اظهار کرد: پیش از هرچیزی از خداوند می خواهیم جبهه حق را بر جبهه کفر پیروز کند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره علامه طباطبایی(ره)، مطرح کرد: مرحوم علامه طباطبایی(ره) انسان جامع در ابعاد و اضلاع مختلف علوم اسلامی بودند.

مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به اینکه حرکت حوزه به سمت علوم مختلف را گرامی می داریم، عنوان کرد: درختواره رشته ها و گرایش های حوزوی نیز برهمین اساس تدوین شده است.

وی با بیان اینکه در دنیای امروز مسئله تخصص گرایی مطرح است، خاطرنشان کرد: برای دستاوردهای بهتر در موضوعات نیازمند درجه ای از جامعیت هستیم.

اعرافی با اشاره به اینکه تخصص و توسعه مرزهای علوم به سمت تخصص های ریز یک قانون ضروری است، تصریح کرد: اما غفلت از عناصر مشترک آسیب هایی را تولید می کند که در مقام عمل و نظر موجب نرسیدن به واقع مطلوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله اعرافی: پژوهش ها معطوف به نیازهای روز جامعه باشد

آیت الله اعرافی: پژوهش ها معطوف به نیازهای روز جامعه باشد