مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-17فرهنگي

معرفی برنده جایزه ادبیات غیرداستانی «بیلی جیفورد»


هیات داوران جایزه ادبی «بیلی جیفورد» در نهایت کتابی درباره آتش سوزی های جنگلی را به عنوان برنده این جایزه ادبی مختص آثار غیرداستانی اعلام کرد.

- هیات داوران جایزه ادبی بیلی جیفورد در نهایت کتابی درباره آتش سوزی های جنگلی را به عنوان برنده این جایزه ادبی مختص آثار غیرداستانی اعلام کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از گاردین، امسال جان وایلنت ، نویسنده آمریکایی-کانادایی برای نگارش کتاب آب و هوای آتشین که داوران از آن به عنوان اثری استثنایی و در عین حال رعب آور یاد کرده اند، برنده جایزه 50,000 پوندی بیلی جیفورد شد.

کتاب نوشته وایلنت داستان آتش سوزی هایی را روایت می کند که در سال 2016 در آلبرتا واقع در کانادا رخ داد و در این بین به تاریخچه صنعت نفت و علم آب و هوا نیز می پردازد.

این نخستین کتاب با موضوع وضعیت اضطراری آب و هوایی است که به عنوان اثر برنده بیلی جیفورد ، معتبرترین جایزه بریتانیایی آثار غیرداستانی انتخاب شده است.

جان وایلنت برای کسب این جایزه با نویسندگانی همچون هانا بارنز برای زمان اندیشیدن فرارسیده است ، تانیا براتیگان برای خاطرات سرخ ، جرمی ایشلر برای نگارش پژواک زمان ، جنیفر هومانس برای قرن بیستم جرج بلنچین و کریستوفر کلارک برای بهار انقلابی رقابت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی برنده جایزه ادبیات غیرداستانی «بیلی جیفورد»

معرفی برنده جایزه ادبیات غیرداستانی «بیلی جیفورد»