مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 3 آبان 1402 ساعت 13:052023-10-25دانش

کلمات لاتین از تبلیغات محیطی حذف می شود


فرماندار شهرستان کرج استفاده از زبان های بیگانه را در تبلیغات محیطی شهر مغایر با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و کلیه شهرداران و دهیاران در کلانشهر کرج را ملزم کرد تا ضمن پاکسازی چهره شهرها از تبلیغات نامتعارف غیرفارسی نظارت لازم را در این زمینه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، یحیی رمضانی، فرماندار شهرستان کرج، در جمع اصحاب رسانه، گفت: طبق ابلاغیه وزارت کشور در خصوص سیاست ها و ضوابط حاکم بر تبلیغات محیطی و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تمامی تبلیغات باید به خط و نشانه ها و زبان فارسی باشد.

وی تصریح کرد: بر این اساس تمامی شهرداران ملزم هستند ضمن نظارت بر تحقق این مهم در تبلیغات شهری محدوده خدمات شهری خود از نصب هرگونه تابلوهای تبلیغی که معرفی به زبان بیگانه دارد، خودداری کنند.

  این مقام مسؤول اضافه کرد: حفظ مبلمان شهری و معماری شهرها باید در شأن این استان و با نگاه ویژه به این موضوع باشد.

فرماندار کرج با بیان اینکه استفاده از کلمات غیرفارسی در تابلوی ساختمان ها ممنوع است، بیان کرد: فقط برخی از مکان های توریست پذیر، هتل ها، بیمارستان ها و تعدادی از مراکز در این رابطه استثناء هستند، آن هم با این شرط که در کنار زبان فارسی که بخش عمده تابلو را در برگرفته، از زبان لاتین استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلمات لاتین از تبلیغات محیطی حذف می شود

کلمات لاتین از تبلیغات محیطی حذف می شود