مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 آبان 1402 ساعت 09:102023-11-12اقتصادي

گرد و غبار فراموشی بر هنر سنتی گیوه دوزی آباده


هنر سنتی گیوه دوزی آباده چندین سال می شود که از عمرش می گذرد ولی چند وقتی است که پاپوش خارجی رمق راه رفتن را از او گرفته است.

- ایسنا/فارس هنر سنتی گیوه دوزی آباده چندین سال می شود که از عمرش می گذرد ولی چند وقتی است که پاپوش خارجی رمق راه رفتن را از او گرفته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، گیوه دوزی، یکی از صنایع دستی استان فارس است که در شهر آباده سابقه ای کهن و دیرینه دارد؛ اما این روزها دیگر کسی کمتر گیوه بر پا می کند.

این در حالی است که سمت وسوی استفاده از تولیدات ماشینی افزایش یافته است، حداقل بر اساس ادعای برخی از دوستداران هنرهای دیرین، تمایل مردم به بهره مندی از محصولات صنایع دستی به ویژه گیوه بسیار کم شده است و نسل های کنونی دیگر مایل به فعالیت در این حوزه نیستند.

البته نوسانات اقتصادی، نبود ثبات در بازار، گرانی مواد اولیه، کاهش قدرت خرید مردم و استقبال کم از محصولات صنایع دستی باعث شده است تا بسیاری رشته های صنایع دستی مانند گیوه دوزی با بی رونقی مواجه شود.

چند روز پیش هم این رسانه برای پیگیری و احیای این صنایع دستی محتوایی منتشر کرد اما همچنان پیگیری های این رسانه ادامه دارد.

تنها جوان گیوه دوزی آباده ای از دغدغه هایش می گوید علی مستغنی، جوان 26 ساله از جوانان شمال استان فارس است که کارشناسی پرستاری دارد؛ اما به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار فراموشی بر هنر سنتی گیوه دوزی آباده

گرد و غبار فراموشی بر هنر سنتی گیوه دوزی آباده