مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-15سياسي

مروجین علم ایران فردا تقدیر می شوند/مروری بر چهره های مؤثر کشور در ترویج علم


مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم ایران با حضور چهره های مؤثر در ترویج علم در ایران، روز پنجشنبه، 25 آبان ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار می شود.

- مراسم اهدای بیست و چهارمین دوره جایزه ترویج علم ایران با حضور چهره های مؤثر در ترویج علم در ایران، روز پنجشنبه، 25 آبان ماه در محل تالار ایوان شمس برگزار می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ترویج علم به مفهوم تلاش برای بازتاب اندیشه های علمی به روشی است که تمام افراد بتوانند مفاهیم اساسی یک علم را درک کنند، به عبارت دیگر هر فعالیتی که برای همگانی کردن علم، گسترش تفکر و طرز فکر علمی و علاقه مند کردن مردم یا گروه هایی از آنها به علم و فعالیت های علمی صورت می گیرد، ترویج علم محسوب می شود.

می توان این گونه بیان کرد که ترویج علم، سازگار کردن و تعدیل اندیشه ها و یافته های پیچیده علمی است تا مخاطبان غیرمتخصص یا عامه بتوانند آن را دریابند.

کمیته جایزه ترویج علم ایران به منظور قدردانی از کوشش های مروجین علم و تشویق عموم به فعالیت و زمینه سازی برای ارتقای بینش و تفکر علمی در جامعه، از سال 1377(اولین دوره)، هرساله مراسم جایزه ترویج علم را در آبان ماه همزمان با روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه و هفته ترویج علم ایران برگزار می کند و از افراد یا سازمان هایی که بهترین و مؤثرترین فعالیت ها را ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مروجین علم ایران فردا تقدیر می شوند/مروری بر چهره های مؤثر کشور در ترویج علم

مروجین علم ایران فردا تقدیر می شوند/مروری بر چهره های مؤثر کشور در ترویج علم