مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 آبان 1402 ساعت 12:402023-11-18پزشكي

نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض آن است


معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض و حدود یک چهارم مربوط به دارو است، اظهار کرد: 18 تا 23 درصد افراد بالای 25 سال پره دیابتی هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان کاشمر با بیان اینکه نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض و حدود یک چهارم مربوط به دارو است، اظهار کرد: 18 تا 23 درصد افراد بالای 25 سال پره دیابتی هستند.

مجتبی قائمی در گفت و گو با ایسنا، از دیابت به عنوان بیماری خاموش نام برد و افزود: قرن بیست و یکم قرن چاقی و دیابت است.

وی اظهار کرد: شهرنشینی، فعالیت بدنی کم، استفاده از غذاهای ناسالم و پر حجم و افزایش طول عمر سبب شده تا افزایش غیر قابل کنترل شیوع دیابت را شاهد باشیم.

رییس مرکز بهداشت کاشمر با بیان اینکه نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض و حدود یک چهارم مربوط به دارو است، اظهار کرد: 18 تا 23 درصد افراد بالای 25 سال پره دیابتی هستند.

وی با اشاره به اینکه 90 درصد افراد دیابتی از دیابت نوع 2 رنج می برند، عنوان کرد: این افراد به دلیل تغذیه غلط و عدم تحرک به این بیماری مبتلا شده اند.

قائمی با تأکید بر اینکه بیماری دیابت با بهبود سبک زندگی قابل پیشگیری است، بیان کرد: 50 درصد موارد دیابت بزرگسالان(دیابت نوع 2) با کنترل تغذیه و ورزش قابل پیشگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض آن است

نیمی از هزینه های دیابت مربوط به عوارض آن است