مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 17:402023-11-08اقتصادي

شوک سنگین اینتل به رقیب چین


اینتل از برنامه سرمایه گذاری در ویتنام که می توانست تولید تراشه این شرکت آمریکایی در آنجا را تقریبا دو برابر کند، منصرف شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ویتنام که قطب تولید محصولات الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا به شمار می رود، میزبان بزرگترین کارخانه اینتل در جهان برای مونتاژ، پکیجینگ و تست تراشه هاست.

این کشور پس از قراردادهای اعلام شده از سوی رییس جمهور آمریکا برای حمایت از صنعت تراشه ویتنام، روی توسعه فعالیت اینتل، حساب باز کرده بود.

ویتنام مایل است خود را به عنوان جایگزینی برای چین و تایوان در بحبوحه ریسک های سیاسی و تنش های تجاری فزاینده با آمریکا، قرار دهد.

اما اندکی پس از سفر بایدن به ویتنام در سپتامبر، مقامات آمریکایی به گروهی از تجار و کارشناسان آمریکایی اطلاع دادند که اینتل، برنامه توسعه فعالیت خود را مسکوت کرده است.

به گفته یک منبع آگاه، اینتل این تصمیم را در ژوییه گرفته است.

این منبع آگاه اظهار کرد: اینتل دلیل توقف توسعه را اعلام نکرد اما منبع دومی که در هفته های اخیر در دو جلسه جداگانه بین شرکت های آمریکایی و مقامات ارشد ویتنامی شرکت کرده بود، گفت: اینتل نگرانی هایی را درباره ثبات منابع نیرو و فرآیند کاغذبازی اداری بیش از حد، مطرح کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک سنگین اینتل به رقیب چین

شوک سنگین اینتل به رقیب چین