مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 12:302023-11-14سياسي

اعلام آماری از علل و تعداد رد صلاحیت های داوطلبان در هیات اجرایی انتخابات مجلس


بر اساس ماده 61 قانون انتخابات، داوطلبانی که عدم تایید و احراز شدند، می توانند اعتراض خود را کتبی به فرمانداری های مراکز حوزه ارایه دهند و سپس این اعتراض ها تسلیم هیات نظارت استان می شود تا مورد بررسی قرار گیرد.

- تابناک _ با پایان یافتن مهلت بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات در هیات های اجرایی، نتایج این بررسی ها در روزهای 19 و 20 آبان به داوطلبان این انتخابات ابلاغ شد.

هیات های اجرایی از فرماندار، رییس ثبت احوال و نماینده دادگستری به همراه هشت تن از معتمدان مردم در یک حوزه انتخابیه تشکیل می شود.

پس از نام نویسی داوطلبان، مدارک آنها از سوی وزارت کشور به مراجع پنجگانه یعنی دستگاه وزارت اطلاعات، فراجا، دادستانی، سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور ارسال شده و این دستگاه ها بررسی خود را انجام داده و نتیجه بررسی را در اختیار هیات های اجرایی قرار می دهند و هیات های اجرایی بر اساس این مدارک، صلاحیت داوطلبان را بررسی می کنند.

بر اساس گفته محمدتقی شاهچراغی، رییس ستاد انتخابات کشور، از مجموع 24 هزار و 982 نفری داوطلب انتخابات مجلس شورای اسلامی، 14 درصد عدم تأیید و 14 درصد هم عدم احراز صلاحیت از هیات های اجرایی گرفته اند.

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره دلیل احراز نشدن صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس اظهار کرد: بیشترین نقص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام آماری از علل و تعداد رد صلاحیت های داوطلبان در هیات اجرایی انتخابات مجلس

اعلام آماری از علل و تعداد رد صلاحیت های داوطلبان در هیات اجرایی انتخابات مجلس