مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 15:552023-11-20اقتصادي

راه های فرار بانک ها از اعطای وام را مسدود می کنیم


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره لزوم ابلاغ هر چه زودتر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی پرداخت.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره دلیل عملکرد فعلی بانک مرکزی در ابلاغ بال تأخیر آیین نامه اعطای وام مسکن روستایی گفت: متأسفانه در هشتمین ماه سال قرار داریم و هنوز آیین نامه اعطای وام 350 میلیونی مسکن از سوی بانک مرکزی به بانک های عامل ابلاغ نشده است تا اعطای وام مسکن روستایی برای سال جاری شروع شود.

این نماینده مجلس بیان کرد: سال گذشته هم دولت و بانک مرکزی به حدی این آیین نامه را دیر ابلاغ کردند که عملاً مردم نتوانستند از آن برخوردار شوند، امسال هم به دولت فشار زیادی آوردیم که این آیین نامه را زودتر ابلاغ کنند و بعد از تأخیر دولت هم اکنون این آیین نامه گرفتار ابلاغ بانک مرکزی شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار بندی را در برنامه هفتم قید کردیم که بانک هایی که تسهیلات تکلیفی قطعی به آنها ابلاغ شده و سهمشان به آنها توسط بانک مرکزی ابلاغ شده است، در صورتی که به تعهدات خودشان عمل نکنند و به همان میزان از تراز نامه مالی آنها کسر می شود و در اختیار بانک هایی که کسری تراز نامه مالی ندارند با اولویت بانک مسکن قرار داده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه های فرار بانک ها از اعطای وام را مسدود می کنیم

راه های فرار بانک ها از اعطای وام را مسدود می کنیم