مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 آبان 1402 ساعت 14:302023-11-20دانش

صادرات 700 میلیون یورویی محصولات با فناوری بالا


مشاور معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: رتبه ایران در شاخص نوآوری جهانی GII در سال های 2022 و 2023 به ترتیب 53 و 62 است و رتبه ایران در ثبت اختراعات بین المللی در پایگاه های معتبر ایپو (EPO) و یواس پی تی او(USPTO) به ترتیب 72 و 37 است.

- مشاور معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: رتبه ایران در شاخص نوآوری جهانی GII در سال های 2022 و 2023 به ترتیب 53 و 62 است و رتبه ایران در ثبت اختراعات بین المللی در پایگاه های معتبر ایپو (EPO) و یواس پی تی او(USPTO) به ترتیب 72 و 37 است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی صفدری رنجبر امروز در پنل تخصصی مرجعیت فناوری و نوآوری اولین همایش مرجعیت علمی که در سالن همایش کتابخانه ملی برگزار شد، به مفهوم مرجعیت علمی پرداخت و گفت: در کنار مرجعیت علمی مفهوم مرجعیت فناوری نیز در سال های اخیر وارد زیست بوم دانشگاهی شده و در سیاست های کلی علم و فناوری ابلاغی مقام معظم رهبری نیز لحاظ شده است.

وی با اشاره به برخی رتبه های ایران در فناوری در سطح جهان، گفت: به مرور زمان با ادبیات و واژگان مختلف به مرجعیت علم و فناوری رسیدیم و سیاستگذار اهداف خود را کمی تر و واقع گرایانه تر ترسیم کرده است .

وی با بیان اینکه معیارهای مرجعیت علمی نسبت به مرجعیت فناوری مشخص تر است، یادآور شد: شاخص های معیار مرجعیت علمی؛ مانند تعداد مقالات دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 700 میلیون یورویی محصولات با فناوری بالا

صادرات 700 میلیون یورویی محصولات با فناوری بالا