مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 آبان 1402 ساعت 11:302023-11-15پزشكي

اجرای طرح کنترل دیابت و فشارخون شهروندان در منطقه کاشان


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حدود 60 هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند که 24 هزار و 74 نفر مبتلا به دیابت و 34 هزار و 896 نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند.

- ایسنا/اصفهان معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: حدود 60 هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل شناسایی شده اند که 24 هزار و 74 نفر مبتلا به دیابت و 34 هزار و 896 نفر به فشار خون بالا مبتلا هستند.

مهدی دلاوری در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آمار مبتلایان به دیابت حدود 8 درصد و آمار مبتلایان به فشار خود نیز 11.

5 درصد از کل جمعیت دو شهرستان است.

وی افزود: طرح کنترل دیابت و فشارخون شهروندان بالای 18 سال از 20 آبان ماه در منطقه کاشان آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد که با هدف افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان بیماران و افزایش آگاهی جامعه نسبت به عوامل خطر، پیامدها و اهمیت تشخیص زودرس و کنترل این دو بیماری این طرح اجرا می شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: اجرای این طرح، شامل فراخوان و اطلاع رسانی همگانی، پذیرش افراد گروه هدف در خانه های بهداشت، پایگاه های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت، اعزام تیم به سازمان های دولتی و ایستگاه های مجری طرح و انجام پرسشگری و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح کنترل دیابت و فشارخون شهروندان در منطقه کاشان

اجرای طرح کنترل دیابت و فشارخون شهروندان در منطقه کاشان