مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 آبان 1402 ساعت 11:202023-10-28اجتماعي

چراغ امید در مبارزه با آلودگی پلاستیکی هم خاموش شد


نتایج تحقیقات دانشگاه اوتاگو نیوزیلند در زمینه آلودگی پلاستیکی نشان می دهد که پلاستیک های زیست تخریب پذیر همچنان تهدیدی برای زندگی آبزیان هستند.

- ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات دانشگاه اوتاگو نیوزیلند در زمینه آلودگی پلاستیکی نشان می دهد که پلاستیک های زیست تخریب پذیر همچنان تهدیدی برای زندگی آبزیان هستند.

به نقل از ارث، این تحقیق اثرات هر دو نوع پلاستیک یعنی پلاستیک مبتنی بر نفت و پلاستیک زیست تخریب پذیر را بر جمعیت ماهیان ارزیابی کرد و متأسفانه، دانشمندان کشف کردند که جایگزینی پلاستیک زیست تخریب پذیر سازگار با محیط زیست آنچنان که قبلا تصور می شد بدون آسیب به محیط زیست نیست.

این تحقیق اولین مورد از نوع خود است که به بررسی تأثیرات مقایسه ای انواع مختلف پلاستیک بر ساکنان دریایی می پردازد.

دانشمندان به دقت ارزیابی کردند که چگونه، قرار گرفتن در معرض پلاستیک های معمولی مشتق شده از نفت و همتایان زیست تخریب پذیر آنان بر جنبه های مختلف فیزیولوژی و رفتار ماهی ها تأثیر می گذارند.

مشخص شد که پلاستیک های مبتنی بر نفت به طور قابل توجهی چندین جنبه از عملکرد روزانه ماهی ها را مختل می کنند که شامل عملکرد فرار، الگوهای معمول شنا و متابولیسم هوازی هستند اما همچنان نگران کننده است، ماهی هایی که در معرض پلاستیک های زیست تخریب پذ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چراغ امید در مبارزه با آلودگی پلاستیکی هم خاموش شد

چراغ امید در مبارزه با آلودگی پلاستیکی هم خاموش شد