مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 آبان 1402 ساعت 20:102023-11-19بين الملل

ساخت 100 برج دیدبانی در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق


بر اساس توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق ، تمام گروه های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود.

- گارد مرزی عراق از ساخت بیش از 100 برج مراقبتی در مرز اقلیم کردستان عراق با مرزهای جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا به نقل از رسانه ای عراقی بر اساس بیانیه ای که در این رابطه صادر شده، این اقدام در چارچوب توافقنامه امنیتی بین بغداد و تهران و برای محافظت از مرزهای دوکشور در برابر هرج و مرج امنیتی و قاچاق انجام شده و شروع آن به اواسط سپتامبر گذشته (شهریورماه) باز می گردد.

  توافق امینتی بین ایران و عراق 19 مارس2023 (فروردین ماه سال جاری) به امضای علی شمخانی دبیر وقت شورای امنیت ملی ایران و قاسم الاعرجی همتای عراقی وی رسید.

  بر اساس توافقنامه امنیتی بین ایران و عراق، تمام گروه های تروریستی و تجزیه طلب مورد حمایت رژیم صهیونیستی و آمریکا مستقر در اقلیم کردستان عراق باید از مناطق مرزی دو کشور دور و پایگاه های آنها تحویل نیروهای دولت مرکزی عراق شود.

  گروه های تروریستی دموکرات و کومله در سال های اخیر با استقرار در این منطقه، علیه جمهوری اسلامی و مردم ایران اقدامات تروریستی خود را هدایت می کردن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت 100 برج دیدبانی در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق

ساخت 100 برج دیدبانی در مرز ایران و اقلیم کردستان عراق