مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 07:152023-11-07بين الملل

تاکید مقامات ایران و افغانستان بر تقویت روابط تجاری


وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و معاون اقتصادی رییس الوزرای حکومت طالبان بر تقویت روابط تجاری دو کشور تاکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری صدا و سیما احمد وحیدی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی امضای تفاهم نامه با طرف افغانستانی در زمینه های مورد علاقه را دارد، اظهار کرد: مسئله آب بر برنامه میان مدت و بلند مدت دو کشور سایه افکنده و باید تلاش شود که این مشکل را برطرف سازیم.

موضوع امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم، برقراری شرایط برای بازگشت پناهجویان افغانستان به کشورشان و توسعه روابط تجاری از دیگر مواردی بود که وحیدی به آنها پرداخت.

ملا عبدالغنی برادر نیز در این دیدار به اراده افغانستان برای افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره  و از کمک های مردم و دولت ایران به زلزله زدگان آن کشور قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم بی دفاع فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی گفت: مسئله فلسطین زمینه ای برای اتحاد و جوامع کشورهای اسلامی است.

هدف از سفر هیئت افغانستانی، دیدار و رایزنی با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه همکاری های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه گذاری، همکاری های گمرکی و داد و ستد مالی اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید مقامات ایران و افغانستان بر تقویت روابط تجاری

تاکید مقامات ایران و افغانستان بر تقویت روابط تجاری