مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 22:002023-11-09بين الملل

اتحاد سوسیالیست های حاکم و جدایی طلبان در اسپانیا


نخست وزیر اسپانیا برای کسب اکثریت از سوی سوسیالیست ها در پارلمان و باقی ماندن در قدرت دست به دامن جدایی طلبان کاتالونیا شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران به نقل از یورونیوز، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا برای کسب اکثریت از سوی سوسیالیست ها در پارلمان و باقی ماندن در قدرت دست به دامن جدایی طلبان کاتالونیا شد.

حزب سوسیالیست به رهبری نخست وزیر فعلی اسپانیا به همین منظور برای جلب حمایت جدایی طلبان روز پنجشنبه در ازای قانونی بحث برانگیز، با حزب کارلس پوجدمون، رهبر تبعیدی جدایی طلبان کاتالونیا توافقی به امضا رساند.

این توافق در ازای تصویب قانونی جنجالی برای عفو کلیه رهبران جدایی طلب بدست آمده و از همین رو با انتقاد های تندی از سوی احزاب و تشکل های سیاسی اسپانیا از جمله جریان های راست و راست افراطی و حتی در میان اردوگاه سیاسی آقای سانچز همراه شده است.

قانونی که جدایی طلبان در ازای تصویب آن حاضر به توافق با سیوسیالیست ها شده اند از سوی مخالفان شرم آور خوانده شده است.

پدرو سانچز که پنج سال پیش به ویژه به لطف آرای احزاب کاتالونیا به قدرت رسید، پیش تر در سال 2021 رهبران جدایی طلبی را که دو سال قبل به دلیل ایفای نقش در برپایی همه پرسی استقلال و ایجاد فتنه در سال 2017 به مجازات های سنگین حبس محکوم شده بودند، عفو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتحاد سوسیالیست های حاکم و جدایی طلبان در اسپانیا

اتحاد سوسیالیست های حاکم و جدایی طلبان در اسپانیا