مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 09:152023-10-24اقتصادي

هشدار هواشناسی درباره خسارت به محصولات کشاورزان در 19 استان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سامانه بارشی که از امروز سه شنبه تا پایان روز جمعه در کشور فعال است موجب احتمال خسارت به محصولات باغی، - هواشناسی به دلیل نفوذ سامانه بارشی به کشاورزان در 19 استان هشدار داد و بر تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده های کشاورزی به اماکن مسقف توصیه کرد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، سامانه بارشی که از امروز سه شنبه تا پایان روز جمعه در کشور فعال است موجب احتمال خسارت به محصولات باغی، زراعی، سازه های موقت و ماشین آلات کشاورزی خواهد شد.

هواشناسی به کشاورزان در خصوص تسریع در کشت محصولات پاییزه و انتقال نهاده های کشاورزی به اماکن مسقف، زهکشی و پاک سازی مسیر آب باغات و مزارع با توجه به وقوع بارش، عدم انجام آبیاری، محلول پاشی و سم پاشی با توجه به وقوع بارش، تسریع در انتقال محصولات برداشت شده به مکان های مسقف (چغندرقند، سیب زمینی، انگور، صیفی جات، مرکبات، خرما و .

)، کنترل دما و رطوبت انبار ها با توجه به افزایش رطوبت، جهت جلوگیری از خسارت بیماری های قارچی و بسته نگهداشتن دریچه های گلخانه ها در هنگام کاهش دما و بارش توصیه کرده است.

همچنین جلوگیری از نفوذ روان آب به داخل سالن های پرورشی، تنظیم دریچه های ورودی و خروجی آب استخر ها با توجه به رخداد بارندگی و خودداری دامداران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار هواشناسی درباره خسارت به محصولات کشاورزان در 19 استان

هشدار هواشناسی درباره خسارت به محصولات کشاورزان در 19 استان