مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 آبان 1402 ساعت 14:252023-11-01پزشكي

نوجوانان در خطر سندرم «خود زشت پنداری»


اگر دغدغه و تمرکز اصلی شما در زندگی، صرفا «کوچکی بینی» و «بلندی قد» یا «زاویه سازیِ فک و تراش بدن برای به دست آمدنِ اَشکال لوزی و مثلث» و «از بین بردن پف زیر چشم هاست» احتمالا به «سندروم خودزشت پنداری» یا «بدریخت پنداری» دچارید! - اگر دغدغه و تمرکز اصلی شما در زندگی، صرفا کوچکی بینی و بلندی قد یا زاویه سازیِ فک و تراش بدن برای به دست آمدنِ اَشکال لوزی و مثلث و از بین بردن پف زیر چشم هاست احتمالا به سندروم خودزشت پنداری یا بدریخت پنداری دچارید! به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت در مطلبی با این عنوان نوشت: در این بیماری فرد نقصی را در بدن خود می بیند که دیگران آن را نمی بینند.

شخص مبتلا به این اختلال خود را زشت می بیند اما مشکلی که در ظاهر فرد وجود دارد به قدری خفیف است که حتی دیگران متوجه آن نمی شوند.

ولی فرد از وجود این مشکل ظاهری بسیار ناراحت و شرمگین است و احساس اضطراب می کند و حتی شاید از موقعیت های اجتماعی پرهیز کند.

اغلب این افراد پس از جراحی زیبایی صورت، به سراغ عضو دیگری از بدن می روند و بعد از آن هم دیگر اعضای بدن تا در نهایت آدم دیگری از خود بسازند.

از آنجایی که این بیماری معمولا پنهان می ماند، آمار دقیقی در مورد تعداد مبتلایان وجود ندارد، اما به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، بین سال های 90 و 91 در بیمارستان تخصصی پوست رازی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوجوانان در خطر سندرم «خود زشت پنداری»

نوجوانان در خطر سندرم «خود زشت پنداری»