مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 06:152023-11-07اقتصادي

رونق تولید در بانه با ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس


ایجاد گلخانه در بانه روی ریل توسعه افتاده و با اعطای تسهیلات جهاد کشاورزی، اکنون سرمایه گذاری در این بخش افزایش یافته و همین موضوع زمینه رونق تولید در این شهرستان را فراهم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بانه، کشاورزی یکی از مهم ترین بخش های نظام اقتصادی به شمار می رود از این رو توسعه آن از اهمیت بالای برخوردار است و یکی از مهم ترین راه های توسعه بخش کشاورزی ایجاد گلخانه های سلامت محور در راستای تولید بیشتر و توسعه کشاورزی است.

کمبود منابع آبی و کمبود زمین کشاورزی یکی از مهم ترین چالش های بخش کشاورزی است که برای افزایش بهره وری در کاهش مصرف آب و افزایش عملکرد محصول توسعه کشت محصولات گلخانه ای به عنوان جایگزین کشت سنتی راهکاری برای برون رفت از این چالش ها است.

در چند سال اخیر با توجه به کمبود زمین کشاورزی و کمبود منابع آبی در شهرستان بانه ایجاد گلخانه ها در مقیاس کوچک و بزرگ رونق یافته به طوری که تاکنون سرمایه گذاران این شهرستان 14 گلخانه در مقیاس مختلف راه اندازی کرده اند.

در این گلخانه ها برای تعداد زیادی از جوانان جویای شغل و برای زنان سرپرست خانوار نیز به صورت فصلی و دوره ای اشتغال ایجاد شده است و علاوه براین، در پروسه توزیع محصول در بازار نیز افراد زیادی سود می برند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونق تولید در بانه با ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس

رونق تولید در بانه با ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس