مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 16:152023-11-11پزشكي

از هر 7 زن باردار یک نفر به دیابت بارداری مبتلا می شود


فوق تخصص غدد و متابولیسم بزرگسالان، دیابت بارداری را یکی از دیابت های شایع ذکر کرد و گفت: بنا بر آمار از هر 7 زن باردار یک نفر به دیابت بارداری مبتلا می شود.

- دکتر سلماز حسنی در نشست خبری که امروز شنبه 20 آبان ماه و به مناسبت روز جهانی دیابت در سازمان نظام پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: کنترل بیماری دیابت در طول بارداری از منظر سلامت مادر و جنین بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: این نوع دیابت ناشی از هورمون هایی است که از جفت ترشح شده و این هورمون ها با انسولین مادر مقابله کرده و یک اختلال قند خون برای مادر باردار ایجاد می کند.

حسنی اظهار کرد: مادرانی که سابقه دیابت در خانواده داشته یا وزن بالایی دارند، بیشتر در معرض ابتلا به دیابت بارداری هستند.

عمدتا در سه ماهه دوم و سوم بارداری، دیابت بارداری بروز می کند.

وی در ادامه گفت: معمولا با درمان رژیمی و یا دارویی، می توان این نوع دیابت را کنترل کرد و معمولا درصد زیادی از این مادران مبتلا وقتی که بارداری تمام می شود قند خون طبیعی خواهند داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: به طور کلی افرادی که دیابت بارداری می گیرند هم خودشان و هم فرزندشان به نسبت افراد عادی بیشتر در معرض قند خون در سال های آینده هستند، بنابراین لازم است که معمولا بعد از ماه دوم ختم بارداری، تست قند خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از هر 7 زن باردار یک نفر به دیابت بارداری مبتلا می شود

از هر 7 زن باردار یک نفر به دیابت بارداری مبتلا می شود