مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 21:552023-11-05فرهنگي

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی


قدمعلی سَرّامی در نخستین جلسه از سلسله جلسات «سعدی خوانی» به نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی اشاره و اظهار کرد: هنوز در کشوری مانند فرانسه برخی از افراد نام فرزندان خود را سعدی می گذارند.

- قدمعلی سَرّامی در نخستین جلسه از سلسله جلسات سعدی خوانی به نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی اشاره و اظهار کرد: هنوز در کشوری مانند فرانسه برخی از افراد نام فرزندان خود را سعدی می گذارند.

 به نقل از دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، قدمعلی سَرّامی، استاد دانشگاه، نویسنده، شاعر و پژوهشگر حوزه زبان و ادبیات فارسی، در ابتدای نشست های سعدی خوانی که با هدف ارائه ظرفیت های زبانی و ادبی سعدی در سالن سلمان هراتی حوزه هنری برگزار شد، سخنانش را با این بیت معروف سعدی به نام خداوند جان آفرین/ حکیم سخن در زبان آفرین آغاز کرد.

سپس پرسشی مبتنی بر علت ستایش سعدی از خداوند در مقام حکیم سخن در زبان آفرین مطرح کرد و گفت: پاسخ استادم زنده یاد سیدحسن سادات ناصری در پاسخ به این پرسش این بود که والاترین پدیده عالم سخن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکنون پس از گذشت 58 سال از آن روزها، درک شخصی من هم این است که در جهان، بخصوص جهان انسانی، هیچ پدیداری از سخن والاتر نبوده و نخواهد بود چراکه کلام بزرگترین آفریده خداوند و انسان است؛ یعنی همین تعبیری که سعدی در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی

نامگذاری کودکان در فرانسه با نام سعدی