مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 آبان 1402 ساعت 08:052023-11-10سياسي

چرا صنعت داروسازی کشور باید «نو نوار» شود؟


عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان دارو درباره وضعیت خطوط تولید دارو در کشور گفت: بسیاری از دستگاه های خط تولید دارو، نزدیک به 40 سال کار کرده اند.

- خبرگزاری فارس- گروه سلامت: چند روز قبل، در یکی از مهم ترین مصوبات مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مردم تصمیمات مهمی را در حوزه سلامت گرفتند.

یکی از تصمیمات مهم نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مربوط به صنعت داروسازی کشور بود.

به طوری که دولت مکلف است حداکثر شش ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون برنامه هفتم توسعه، نسبت به تدوین برنامه نوسازی و بازسازی صنایع دارو، فرآورده های سلامت، تجهیزات و ملزومات پزشکی و واکسن که توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، بهداشت و تعاون، با هدف افزایش بازدهی و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی و رقابت پذیر آن و نیز تقویت توان تولید داخل و صادرات کشور و خوداتکایی 90 درصدی و افزایش سهم از بازار منطقه و تأمین تسهیلات مورد نیاز انجام می گیرد، اقدام قانونی به عمل آورد.

در همین راستا مرتضی خیرآبادی عضو هیات مدیره سندیکای تولیدکنندگان دارو در گفت وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره این تصمیم نمایندگان توضیح داد: در حال حاضر در صنعت دارو حدود 440 شرکت دارویی وجود دارد که داروهای شیمیایی، بیولوژیک و مکمل را تولید می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صنعت داروسازی کشور باید «نو نوار» شود؟

چرا صنعت داروسازی کشور باید «نو نوار» شود؟